Cum se scapa de grasimea abdominala

cum se scapa de grasimea abdominala

Te gandesti sa scapi de burta? Nu mai cauta pe Google diete magice, nu asculta sfaturi de la cunostinte fara background medical si nu apela la masuri drastice. Metodele de mai jos sunt dovedite de studii si statistici, nu sunt agresive si presupun un minim de efort din partea ta, daca iti poti stabili un plan. Si nu te costa nimic, pentru ca nu sunt necesare suplimente decat daca nu reusesti fara ele. Si nu incercam sa-ti vindem nimic.

Grasimea abdominala este foarte rea. Pe langa faptul ca are un aspect neplacut, este si foarte greu sa scapi de ea. Mai ales fara sa faci sport!

Studiile au aratat ca exista legaturi puternice intre grasimea abdominala si boli grave, precum fiebetul de tip 2 si boli cardiovasculare. Acesta este motivul pentru care subtierea taliei are beneficii semnificative asupra sanatatii si a starii de bine.

Cum se masoara grasimea abdominala

Poti folosi o banda de masurat in jurul taliei. Pentru barbati, o valoare de peste 102cm si pentru femei, o valoare de peste 88cm semnifica minimele pentru obezitatea abdominala.

Unele strategii de slabit pot functiona mai bine decat altele cand vine vorba de scapat de grasimea abdominala.

Mai jos, 5 metode de a slabi chiar in zona abdominala, dovedite stiintific.

Metoda #1

Evita zaharurile si bauturile indulcite cu zahar

Mancarurile cu zahar adaugat ne afecteaza sanatatea. Consumul acestui tip de alimente duce negresit la ingrasare.

Multe studii au indicat ca zaharul in exces, in special fructoza, poate duce la acumularea de grasime in jurul abdomenului si ficatului.

Zaharul este jumatate glucoza si jumatate fructoza. Cand consumam zahar adaugat in mancaruri, ficatul este supraincarcat cu fructoza si este fortat sa o transforme in grasime

Multi cred ca acesta este principalul proces pentru care zaharul are efect daunator asupra sanatatii. Creste grasima abdominala si grasimea in jurul ficatului, ceea ce duce la rezistenta la insulina si alte diferite probleme de metabolism.

Zaharul lichid este cel mai rau. Creierul nu percepe caloriile lichide la fel ca pe cele solide, deci cand consumi bauturi indulcite cu zahar, consumi mai multe calorii.

Unul dintre studii a demonstrat ca cei mici au cu 60% mai multe sanse sa devina obezi atunci cand consuma zilnic bauturi indulcite cu zahar.

Incearca sa reduci cat poti cantitate de zahar din dieta ta si ar fi bine sa renunti complet bauturile indulcite cu zahar. Adica orice bautura indulcita cu zahar, bauturi carbogazoase, sucuri de fructe si chiar si energizante.

Citeste intotdeauna etichetele produselor pentru a te asigura ca nu contin zaharuri procesate. Chiar si mancarurile promovate ca si “mancare sanatoasa” contin cantitati insemnate de zahar.

Aceasta regula, a eliminarii zaharului din alimentatie, nu se aplica in cazul consumului de fructe, care sunt sanatoase si contin fibre ce atenueaza efectele negative ale fructozei.

Consumul de zahar in exces poate fi cauza principala a excesului de grasime din abdomen si ficat. Este corect mai ales in cazul bauturilor indulcite si fara acid. Te gandeai sa renunti la cola si sa incerci bauturi necarbogazoase sau siropuri preparate acasa? Poate fi si mai rau.

Metoda #2

Consuma mai multe proteine

Proteinele sunt principalul nutrient in dietele de slabit. Studiile arata ca pot reduce poftele cu pana la 60% si pot creste metabolismul cu 80-100 de calorii pe zi, in timp ce consumi cu pana la 440 de calorii zilnic.

Daca vrei sa slabesti, adaugarea de proteine la dieta ta poate fi cea mai eficienta schimbare pe care o poti face. Nu doar ca proteinele te ajuta sa slabesti, dar te pot si impiedica sa recastigi greutatea pierduta.

Proteinele pot fi foarte eficiente in cazul grasimii abdominale. Un studiu arata ca oamenii care consuma proteine mai multe si mai bune au mai putina grasime abdominala.

Un alt studiu indica faptul ca proteinele sunt legate de o reducere semnificativa a acumularii de grasime abdominala timp de 5 ani. Deci nu recastigi kilograme dupa incetarea unei astfel de diete, daca ai ajuns la greutatea dorita.

Acelasi studiu face legatura intre carbohidratii procesati si uleiuri si cresterea in greutate si marirea masei de grasime abdominala, in timp ce fructele si legumele reduc.

Multe dintre studiile ce au observat ca proteinele ajuta la slabit au inclus persoane ce au obtinut intre 25 si 30% dintre caloriile zilnice din proteine. Aceasta poate fi o proportie care merita incercata.

Incearca sa consumi mancaruri cu continut inalt de proteine, cum ar fi: oua, peste, legume, nuci, carne si produse lactate. Acestea sunt cele mai bune surse de proteine pentru dieta ta.

Cand tii o dieta vegetariana sau vegana, este mai greu sa-ti asiguri necesarul de proteine, dar exista solutii.

Daca nu reusesti sa consumi suficiente proteine, poti apela la un supliment proteic de calitate, cum ar fi cele din zer – este o metoda usoara si sanatoasa sa cresti consumul de proteine.

Un exemplu bun de proteine din zer:

https://www.hervis.ro/shop/Echipamente/Nutritie-Sportiva/Bauturi-&-Energizante/Isostar/Whey-Protein/p/COLOR-1486631

Consumul de proteine iti poate creste metabolismul si reduce nivelul de foame, ceea ce il face o metoda eficienta de slabit. Mai multe studii sugereaza ca proteinele sunt eficiente in special impotriva grasimii abdominale.

Metoda #3

Mai putini carbohidrati

Reducerea consumului de carbohidrati este o metoda buna de slabit. Metoda este sustinuta de foarte multe studii. Cand oamenii renunta la carbohidrati, le scade apetitul si slabesc. Un studiu aici.

Peste 20 de studii au aratat ca dietele bazate pe consumul limitat de carbohidrati (low-carb diets) sunt, uneori, de 2-3 ori mai eficiente decat dietele ce presupun eliminarea grasimilor din alimentatie (low fat diets). Sursa aici. Aceasta se intampla atunci cand cei din grupul de dieta low-carb pot manca oricat, in timp ce persoanele din grupul loww fat au limita de calorii.

Dietele fara carbohidrati duc si la reducerea retentiei de apa, ceea ce inseamna rezultate rapide. Atat de rapide, incat sa vad rezultate si in 1-2 zile de la inceperea dietei.

Studiile ce au comparat dietele fara carbohidrati si cele fara grasimi indica in mod special faptul ca dietele fara carbohidrati reduc grasimea abdominala si cea din jurul organelor si a ficatului in mod special. Ceea ce inseamna ca o parte din grasimea pierduta prin dieta fara carbohidrati este chiar cea abdominala.

Doar evitand carbohidratii procesati, cum ar fi: zaharul, dulciurile si painea alba, ar trebui sa fie suficient, mai ales daca tii o dieta bazata pe proteine.

Daca vrei sa slabesti rapid, poti limita carbohidratii la 50 de grame pe zi. Acest lucru pune organimsul in cetoza, o stare in care organismul arde grasimi pentru a genera energie si se scade si apetitul.

Dietele cu carbohidrati putini au si alte beneficii asupra sanatatii, nu doar slabitul. De exemplu, pot imbunatati starea de sanatate a persoanelor cu diabet de tip 2. Sursa aici.

Studiile au aratat ca reducerea carbohidratilor este in mod deosebit eficienta in eliminarea grasimii din zona abdomenului, din jurul organelor si din ficat.

Metoda #4

Alimente bogate in fibre

Fibrele dietetice sunt de fapt materie vegetala ce nu se poate digera.

Cosnumul suficient de fibre poate ajuta cu slabitul. Dar tipul de fibre conteaza.

Se pare ca fibrele cu efect asupra slabirii sunt cele solubile si fascoase. Acestea sunt fibre ce leaga apa si formeaza un gel gros care sta in intestinul tau. Acest gel poate reduce drastic miscarea hranei in sistemul digestiv. Poate, de asemenea, sa incetineasca digestia si absorbtia de nutrienti. Rezultatul este un sentiment de satietate prelungit si un apetit redus.

Un studiu arata ca adaugarea a 14 grame de fibre pe zi genereaza scaderea cu 10% a numarului de calorii consumate si pierderea a 2kg in decursul a 4 luni.

Un alt studiu desfasurat pe o perioada de 5 ani indica faptul ca ingerarea a 10 grame de fibre solubile zilnic duce la o reducere a grasimii din cavitatea abdominala de 3.7%. Ceea ce insemna ca fibrele sunt foarte eficiente impotriva grasimii din zona abdominala.

Cea mai buna metoda de a obtine mai multe fibre este sa mananci mai multe alimente vegetale. Legumele sunt o sursa buna de fibre, dar si unele cereale, cum ar fi cele cu ovaz.

Poti incerca si suplimente de fibre. Poti incerca Glucomannan. Acestea sunt printre cele mai vascoase suplimente de fibre, si studiile sugereaza ca pot ajuta la slabit.

Exista dovezi ca fibrele solubile pot duce la reducerea grasimii abdominale. Acestea imbunatatesc sanatatea metabolismului si reduc riscul de incidenta pentru anumite boli.

Metoda #5

Masurarea aportului alimentar

Cu totii stim ca e important ce mancam, dar putin stim exact ce mancam.

Putem sti ca mancam alimente bogate in proteine sau slabe in carbohidrati, dar, fara sa masuram, e usor sa subestimam sau sa supraestimam consumul.

Masurarea cantitatilor nu inseamna neaparat sa cantarim si sa masuram orice mancam. Masurarea din cand in cand pentru cateva zile consecutive ne pot ajuta sa intelegem care sunt principalele mese ce trebuie controlate si, eventual, schimbate.

Planificarea ne poate ajuta sa atingem scopuri cum ar fi cresterea consumului de proteine la 25-30% sau sa reducem cantitatea de carbohidrati nesanatosi.

Concluzie

Grasimea abdominala, sau burta, este legata de un risc ridicat pentru unele boli. Majoritatea oamenilor pot reduce grasimea abdominala prin schimbarea stilului de viata, cum ar fi mancatul sanatos, cu proteine slabe, legume si fructe.

Puteti folosi calculatorul de calorii de mai jos pentru a afla numarul de calorii necesare pentru scopul vostru (mentinere, slabit, slabit rapid). Sau puteti citi si articolul Cum se mananca sanatos.

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *