Cand utilizatorii intra pe site-ul tau, vrei sa ramana si sa “consume” continutul tau. Adica sa citeasca informatiile sau ofertele tale, sa cumpere produse, sa se aboneze la un newsletter, pe scurt sa actioneze conform CTA-ului tau. Dar multi pleaca foarte repede de pe site-ul tau.
Poti vedea ce bounce rate are site-ul tau, sau chiar o pagina anume, folosind Google Analytics. Dar cum se scade bounce rate?
Mai jos, cateva metode.
Viteza buna scade bounce rate
Cand cresti viteza de incarcare a site-ului, automat vei avea mai putini vizitatori care parasesc site-ul imediat. Oamenii nu au rabdare sa astepte sa se incarce paginile.
Nu folosi culori aprinse
Anumite culori, precum albastrul si auriul, nu prea sunt compatibile cu cititul. In plus, trebuie sa aranjezi forma continutului altfel decat pentru print. Foloseste spatii si delimiteaza mai bine paragrafele daca vrei sa fie citite. Foloseste fraze scurte, liste (bullets), imagini si clipuri video.
Optimizeaza paginile
Seo – optimizarea paginilor, este important. Daca ai bounce rate ridicat, poate fi din cauza ca folosesti un tip gresit de continut pentru a-ti atrage audienta. Sau, si mai grav, continutul tau e plictisitor. Imbunatateste continutul si optimizarea, si vei avea mai putini utilizatori care pleaca de pe site.
Studiaza-ti audienta
Un alt factor ce creste bounce rate-ul este intelegerea slaba (sau gresita) a audientei. Daca reclamele, postarile sau continutul nu sunt bine targetate pentru audienta ta, va trebui sa imbunatatesti targetarea. Te adresezi diferit diferitelor audiente.
Creaza o navigatie naturala si intuitiva
Cea mai buna navigatie pe site nu este neaparat cel mai usor observabila, dar conduce natural utilizatorii catre unde vor sa ajunga. Nu “face pe desteptul” folosind nume de butoane nepotrivite sau neasteptate. Fii clar si direct, utiliatorii stiu deja unde sa apese. Foloseste o navigatie sumara pe homepage, nu ai nevoie sa incluzi acolo toate paginile din site.
Cunoaste scopul site-ului
Daca nu stii ce scop are site-ul tau, nici altii nu vor sti. Construieste structura site-ului inainte de a-l construi, pentru ca toti utilizatorii sa-i inteleaga structura.
Bounce rate-ul ridicat are o varietate de cauze pe care trebuie sa le investighezi. Poti folosi Google Analytics si Google Search Console pentru a descoperi metode de a reduce bounce rate-ul. Dar, unul dintre cele mai importante lucruri este sa te asiguri ca site-ul se adreseaza audientei corecte sau ca ai continutul corect. Altfel, atragi utilizatorii nepotriviti, care vor parasi site-ul de cum il acceseaza.Fara (search engine optimization), doar speri ca Google, cumva, va da peste site-ul tau, va intelege despre ce este si, poate, va trimite trafic relevant si targetat.