Urmatoarea strategie este dovedita sa functioneze de catre expertii in affiliate marketing. Aceste tehnici, implementate corect, iti vor genera venituri din afiliere.
Poti castiga bani constant folosind programele afiliate, care sunt in esenta linkuri afiliate ce trimit utilizatorii tai pe site-uri de unde pot cumpara produse sau servicii. Marketingul afiliat se mai numeste si affiliate network sau performance based marketing (marketing bazat pe performanta), pentru ca persoana sau compania ce trimite cumparatorul este platita atunci cand cumparatorul face o achizitie. In acest articol poti citi o strategie de marketing ce te poate ajuta sa castigi mai multi bani din afiliere cu blogul tau.
Strategia este sa cresti traficul pe site-ul sau pe blogul tau.
Traficul nu trebuie sa fie de orice fel. Trebuie sa fie targetat – utilizatori care sunt hotarati si pregatiti sa faca o achizitie, care sa-ti genereze tie venituri. Poti folosi Google Ads ( fostul Adwords), poti scrie pe blog, poti construi linkuri (inbound links), astfel incat sa atragi cat mai mult trafic targetat.
Google Ads este un instrument ce apartine Google, unde platesti ca site-ul tau sa fie afisat atunci cand se cauta anumite cuvinte cheie in motorul de cautare.
Secretul este sa sa folosesti Google Ads fara sa folosesti cuvintele cheie foarte cautate. Trebuie sa descoperi cuvinte cheie comparabile, care descriu continutul paginilor tale, dar care se folosesc mai rar (cu mai putine cautari).
Aceste cuvinte cheie te vor costa mai putin si-ti vor permite sa folosesti banii pentru mai multe cuvinte cheie, obtinand mai mult trafic valoros pentru acelasi buget.
Blogging
Bloggingul este o metoda buna pentru a atrage trafic targetat pe site-ul tau. Pentru a profita mai mult din aceasta tehnica, blogul trebuie sa fie gazduit pe acelasi domeniu cu site-ul, unde sunt si paginile ce contin linkurile afiliate. Odata setat, tot ce trebuie sa faci este sa postezi pe blog articole de calitate.
Este indicat sa iti scrii propriul continut, care sa aiba legatura cu produsele pe care le promovezi. Din momentul in care ai ceva continut, este bine sa iti trikiti feed-ul RSS spre cat mai multe motoare de cautare de bloguri.
Feed-urile RSS sunt simplu de generat. Daca folosesti WorsPress, acestea se gebereaza automat. Sunt fisiere simple, text, ce contin lista de pagini – articole din blog. Poti include acest feed in site, in paginile tale de social media si newsletter, pebtru ca cititorii sa primeasca update-uri cand publici materiale noi.
Feed-ul RSS trebuie sa contina:
1. Titlul articolului
2. O scurta descriere a articolului
3. Adresa articolului, care ar trebui sa se deschida in fereastra noua sau tab nou ( cu target _new).
In acest fel, blogul va fi descoperit de alti administratori de site-uri si vor utiliza continutul feed-ului, tu primind un link (inbound link).
Prin feed-uri RSS, proprietarii de site-uri obtin continut de calitate pe site-ul lor, lucru ce creste valoarea acelui site, trimitand, in acelasi timp, trafic direct spre site-ul tau (cu buton de forma “read more” de cele mai multe ori).
Cititorii de obicei dau click pe acele linkuri, dar Google indexeaza aceste linkuri spre site-ul tau, ceea ce ii confera autoritate (popularitate), si vei fi rasplatit prin pozitii bune in Google.ro.
Scrierea de articole
Scrierea de articole este acelasi lucru cu blogging-ul, cu deosebirea ca articolele necesita continut mai bun si mai bogat in cuvinte cheie, pe care proprietarii de site-uri incearca sa le gaseasca. Dupa scrierea unui articol scurt, il poti trimite catre site-uri ce publica astfel de articole. Este o tehnica mai veche, si nu ofera nicio garantie ca articolul va fi publicat, si nici ca va ramane publicat. Cu atat mai mult, nu ai niciun control asupra articolului deja publicat, intrucat nu iti mai apartine, nefiind postat pe site-ul tau.
Site-urile ce publica articole, sau directoare de articole, cum se numeau in trecut, sau toate publicatiile din Romania care publica articole in schimbul unei sume de bani (de multe ori mare), primesc mai mult trafic, intrucat autoritatea lor le ofera garantia unor pozitii bune pentru cuvinte cheie, atunci cand articolele sunt foarte relevante pentru aceste cuvinte.
Principala problema cu publicarea de articole pe alte site-uri decat cel propriu este ca functioneaza pe termen scurt. Da, articolul va primi vizite, da, probabil vei avea click-uri pe linkurile afiliate, dar, dupa o perioada de cateva saptamani sau luni, articolul tau va fi ingropat undeva intr-o categorie, intrucat aceste site-uri publica multe articole, iar al tau se va muta la un moment dat pe pagina 2, 3, samd. Daca traficul nu este trimis catre site-ul tau, atunci tu nu ramai cu nimic: nimeni nu va citi vreodata un alt articol scris de tine pe acel site. In plus, daca platesti pentru publicarea unui articol, e posibil sa ai mai putin profit, chiar daca generezi si 2-3 vanzari.
Prin urmare, daca publici articole pe site-uri de profil, ar fi bine sa incluzi linkuri catre site-ul tau, nu catre produse afiliate, pentru ca acestea pot iesi din stoc, se pot schimba ofertele, etc. , dar site-ul tau ramane site-ul tau, si primeste autoritate, cat timp il folosesti. Si chiar daca nu mai promovezi articolul despre care ai scris, cu siguranta poti inlocui linkul afiliat cu link spre un alt produs.
Link building
Construirea de linkuri este cu siguranta cea mai raspandita metoda de a-ti creste traficul organic si autoritatea site-ului. Cu toate acestea, daca il faci incorect, iti poate afecta negativ pozitiile si poti pierde trafic organic.
Poti avea o campanie de link building atunci cand ai un site al tau. Nu are sens sa investesi in construirea de linkuri catre articole publicate pe site-urile altora, intrucat acestia, dintr-un motiv sau altul, iti pot sterge articolul sau ii pot muta continutul la o alta adresa, pentru a beneficia de autoritate unde ii ajuta mai mult.
Ai auzit de schimb de linkuri? Daca da, atunci poti la fel de usor sa uiti de aceasta metoda. Singurele linkuri pe care le vrei catre site-ul tau sunt cele in pozitii relevante din pagini cu autoritate, si asta se obtine cel mai simplu prin publicarea de articole pe site-uri cu autoritate buna. Poti cauta sa cumperi linkuri de la publicatii mari (cele mai mari sunt ale companiilor care au si canale TV), dar cu siguranta vei primi cotatii de preturi mult mai mari decat iti va cere o agentie de seo, de exemplu. Agentiile de seo publica volume mari de articole pentru clientii lor, deci au o reducere semnificativa decat tine, care vrei sa cumperi 1 link, o singura data.
Ferme de linkuri. Adica directoare de linkuri, cu multe linkuri si majoritatea gratis. Nu au niciun efect atunci cand vine de imbunatatirea pozitiilor tale in google. O campanie de link building sanatoasa nu incepe niciodata cu inscrierea in directoare sau din adaugarea de linkuri in comentarii pe unele bloguri, chiar si cu autoritate mare.
Ce inseamna autoritate
Am tot mentionat “autoritate”, dar ce inseamna?
Ca sa fie clar, autoritatea poate avea valori intre 0 si 100, si se poate masura cu tool-uri precum Moz, Ahrefs, Majestic sau altele. Nu sunt metrici de care tin cont motoarele de cautare, sunt masuratori sintetice, bazate pe cantitatea si calitatea linkurilor construite catre site-ul analizat.
Daca vrei sa cumperi linkuri, cauta urmatoarele valori: MOZ DA > 20, Majestic TrustFlow >20, . daca vrei sa vezi autoritatea masurata de Moz si Majestic in acelasi loc, atunci poti folosi un tool gratuit precum https://websiteseochecker.com/bulk-check-page-authority/ .
Concluzie:
Acum stii o metoda garantata sa iti genereze venituri din afiliere. Metoda este testata si folosita si de cum-se.ro, care a castigat linkuri cu ajutorul feed-ului RSS, a obtinut deja pozitii bune pentru cuvinte cheie cu volume de cautari bune, care au generat trafic si vanzari de produse afiliate.