Cum scapi de “Discovered – currently not indexed”

discovered currently not indexed
0 Shares

Este intrebarea la care toti specialistii seo incepatori sau care se considera avansati, au unul dintre urmatoarele raspunsuri:

  • Submite / resubmite sitemap-ul in Google Search Console
  • Verifica tot continutul, trebuie sa fie unic, sa nu ai duplicate
  • Nu se stie, Google nu publica astfel de informatii
  • Dupa cateva luni, site-ul / blogul tau se va indexa, nu-ti face griji

Adevarul este ca Google nu publica astfel de informatii. Nu inseamna ca raspunsul este cel corect. Pentru site-uri vechi care nu au fost updatate recent, chiar si pentru bloguri noi, singura problema este bugetul de crawling (crawl budget).

Majoritatea sunt impacati cu ideea de ”blog nou fara linkuri – astepti sa se indexeze”. Toti prorpietarii de site-uri noi uita complet de linkuri. Au auzit pe undeva expresia “content is king” si se multumesc cu asta. Iar bugetul de linkuri este fie prea mic, fie inexistent.

Cum scapi de problema “Discovered – currently not indexed”?

Cel mai rapid mod sa scapi de “Discovered – not currently indexed” este sa construiesti linkuri. Nu linkuri ieftine / proaste / irelevante sau construite automat cu un soft ca SeNuke sau GSA, ci linkuri de calitate. Sau macar linkuri de calitate “medie”, dar de la site-uri din nise relevante, si care trimit lead-uri (utilizatorii dau click pe linkuri).

Nu toti avem buget pentru linkuri pentru bloguri care pot sau nu sa genereze venituri in viitorul apropiat. Dar unii dintre noi au continut, pot crea sau pot genera continut destul de usor. Motiv pentru care va prezentam si o a doua metoda.

Cum scapi de problema “Discovered – currently not indexed” fara linkuri?

Cealalta metoda sa scapi de “Discovered – currently not indexed” este cu ajutorul continutului.

Se stie ca GoogleBot crawleaza site-ul cam de 2 ori mai rar decat postezi. Adica daca postezi un articol pe saptamana, Google va vizita site-ul odata la 2 saptamani.

Bazandu-ne pe aceasta informatie, am creat o mica strategie, pe care am si testat-o repetat.

Bla bla bla, dar ce-a facut si ce-am obtinut?

Am creat 30 de articole, pe care le-am publicat la interval regulat – 3 articole pe zi, unul la 8 ore. Programat, bineinteles, nu a stat nimeni la miezul noptii sa publice articole. Dar cineva chiar a stat sa apese butonul Submit din Google Search Console / Sitemaps , dupa fiecare articol postat. Stim, nu exista un buton de resubmit, iar sitemap-ul tau apare deja acolo. Nu e nevoie sa-l stergi, pur si simplu mai scrii odata adresa sitemap-ului si apesi pe submit. Nu se supara nimeni.

Ce s-a intamplat dupa postarea tuturor celor 30 de articole?

Dupa cele 10 zile (ba chiar mai devreme), Google crawleaza un articol nou in mai putin de o ora si il indexeaza in mai putin de 3 ore.

Ce ar trebui sa faci tu?

  • In primul rand, ar trebui sa publici macar 1 articol in fiecare zi. Astfel, dupa o perioada, articolele se vor indexa cu mai putin de o zi intarziere.
  • In al doilea rand, ar trebui sa pustezi articolele inainte sa fie de interes. Daca vrei sa scrii despre un eveniment, sa zicem, care are loc pe 1 septembrie, ar trebui sa ai articolul live cu cateva zile inainte, altfel risti sa se indexeze dupa ce evenimentul se incheie si nimeni nu mai cauta informatii despre el. Sau nu vrei sa publici un articol despre cum se planteaza rosiile, si sa se indexeze cand lumea deja le culege.
  • In al treilea rand, ar trebui sa vrei sa construiesti si linkuri, sa accelerezi indexarea (bineinteles, sa obtina si pozitii mai bune in Google.ro), si, daca articolul tau este suficient de bun, sa atraga trafic organic suficient cat sa genereze si venituri (din reclame, linkuri afiliate, Google Ads, etc.).

Daca vrei sa afli cine a scris acest articol, cam ce experienta are in seo, dar si la ce proiecte a lucrat si ce poate face pentru business-ul tau, contacteaza echipa Magnetif.