Cum sa te menții în formă, chiar și la bătrânețe

Cum sa te menții în formă, chiar și la bătrânețe
0 Shares

Nu este niciodată prea târziu să începi să ai grijă de sănătatea ta, dar este esențial să faci acest lucru cu o abordare atentă și graduală, luând în considerare circumstanțele dumneavoastră individuale și căutând îndrumări de la profesioniștii din domeniul sănătății.

Acest articol nu este despre suplimente alimentare, pastile magice sau secrete, nici nu încearcă să-ți vândă vreun produs miraculos. Este despre importanța consecvenței pentru rezultate pe termen lung, despre ideea că niciodată nu este prea târziu pentru a începe exercițiile și despre aderarea la o dietă bogată în proteine.

Nu există limită de vârstă pentru a începe un program de exerciții fizice, iar beneficiile sunt evidente indiferent de momentul în care începi. Cu toate acestea, cu cât începeți mai devreme, cu atât avantajele sunt mai mari.

Posibilele beneficii ale exercițiilor la o vârstă mai înaintată includ îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, a mobilității, forța musculară mai bună și riscul redus de afecțiuni cronice precum bolile de inimă și diabetul. De asemenea, poate contribui la bunăstarea mentală și poate ajuta la menținerea independenței.

Iată o listă de lucruri pe care trebuie să le faci și lucruri pe care trebuie să nu să faci dacă ai început să faci sport târziu în viață.

  • Consulta-te cu medicul de familie sau cu alt medic specialist înainte de a începe orice program de exerciții fizice.
  • Începi cu exerciții cu impact redus și treci treptat la activități de intensitate mai mare.
  • Include o combinație de exerciții aerobice (mers pe jos, înot, etc.) și antrenament de forță.
  • Ascultă-ți corpul și acorda atenție oricăror semne de durere sau disconfort.
  • Hidratează-te și ține o dietă echilibrată pentru a-ți atinge obiectivele de fitness.
  • Include exerciții de flexibilitate pentru a îmbunătăți mobilitatea articulațiilor și pentru a reduce riscul de rănire.
  • Alege activitățile care îți plac pentru a le face mai sustenabile pe termen lung.

Ce sa nu faci:

A. Nu te forța prea tare, mai ales la început. Progresează într-un ritm în care te simți confortabil.

b. Evită activitățile cu impact mare dacă ai probleme de sănătate. Optează pentru alternative cu impact redus.

c. Nu neglija exercițiile de încălzire și răcire pentru a-ți pregăti corpul și a preveni accidentarea.

d. Evită să faci exerciții care dor. Dacă ai disconfort persistent, consultă-ți medicul.

e. Nu sări peste zilele de odihnă. Corpul tău are nevoie de timp pentru a se recupera și a se adapta la noua rutină.

f. Evita dietele extreme sau restricțiile excesive de calorii. Concentrează-te pe o dietă bine echilibrată și hrănitoare.

g. Nu ezita să modifici exercițiile pentru a se potrivi abilităților și oricăror condiții de sănătate pe care le poți avea.